domingo, 5 de mayo de 2013

Un passeig pel parc Vallparadís

Allò que de petita vaig conèixer com a Torrent Vallparadís ple d'herba, horts i mig salvatge, on l'avi  sovint ens portava a passejar, tot i pasturant la seva cabreta. Ara és un dels meus racons favorits, transformat en un gran parc "El parc de Vallparadís" el qual està ple d'història.



Castell Cartoixa Vallparadis.

Al parc de Vallparadís podem trobar de tot, creua la ciutat de sud a nord. Durant tot l'any el parc està ben actiu, amb festivals musical (com el de jazz), amb zones infantils, amb un llac per banyar-se a l'estiu i anar en barca a l'hivern, etc. Però el que més m'agrada, és la zona nord, on podem trobar entre la vegetació tranquils racons per relaxar-se, per llegir una estoneta tot i escoltant els ocells, i des de on es poden veure els monuments històrics del castell Cartoixa Vallparadís i les esglésies Romàniques de Sant Pere dels segles XI-XII. Al voltant d'aquests monuments s'han trobat signes de que els romans possiblement van estar assentats en aquesta ciutat i això fa que la meva imaginació voli fins viatjar aquella època imaginant-me com vivien. Sembla que l'Ègara romana va ser fundada a l'època de l'emperador Vespasià (69-79 dc) i fins i tot, pot-ser que des d'on ara estic escrivint aquestes línies ells també aprofitaven estones per descansar.


Esglésies Romàniques de Sant Pere.


No hay comentarios:

Publicar un comentario